ABD duyurdu: İsrail ile Lübnan arasındaki ateşkes 45 gün uzatıldı
Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı, İsrail ile Lübnan arasında yürürlükte bulunan ateşkesin 45 gün daha uzatıldığını açıkladı. Kararın, Washington’da iki gün süren doğrudan müzakerelerin ardından alındığı bildirildi.
ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tommy Pigott, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, 14-15 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirilen görüşmelerin “son derece verimli” geçtiğini belirtti.
Pigott, 16 Nisan’da ilan edilen ateşkesin daha fazla ilerleme sağlanabilmesi amacıyla 45 gün süreyle uzatılacağını ifade etti.
HAZİRAN AYINDA YENİ GÖRÜŞMELER YAPILACAK
Açıklamada, müzakerelerin siyasi ayağının 2-3 Haziran tarihlerinde yeniden başlayacağı duyuruldu. Ayrıca 29 Mayıs’ta Pentagon’da İsrail ve Lübnan askeri heyetlerinin katılımıyla güvenlik toplantısı düzenleneceği kaydedildi.
ABD yönetimi, görüşmelerin iki ülke arasında kalıcı barışın sağlanmasına ve karşılıklı egemenlik ile toprak bütünlüğünün tanınmasına katkı sunmasını beklediklerini belirtti.
ÇATIŞMALAR VE ATEŞKES SÜRECİ
İsrail ordusu, 2 Mart’ta Lübnan’ın güneyine yönelik yoğun hava saldırıları başlatmış ve birçok bölgeyi işgal etmişti. Lübnan hükümeti, saldırılar nedeniyle ülkede yerinden edilenlerin sayısının 1 milyonu aştığını açıklamıştı.
ABD Başkanı Donald Trump ise 24 Nisan’da yaptığı açıklamada, 17 Nisan’da yürürlüğe giren 10 günlük geçici ateşkesin üç hafta süreyle uzatıldığını duyurmuştu.
ATEŞKESE RAĞMEN SALDIRILAR SÜRÜYOR
Lübnan Sağlık Bakanlığı verilerine göre, 2 Mart’tan bu yana ateşkes ilan edilmesine rağmen devam eden İsrail saldırılarında 2 bin 950’den fazla kişi hayatını kaybetti.
Ateşkese rağmen İsrail ordusunun Lübnan’ın güneyindeki saldırılarını ve ev yıkımlarını sürdürdüğü belirtilirken, Hizbullah da ateşkes ihlalleri gerekçesiyle İsrail birliklerine yönelik saldırılar gerçekleştiriyor.
Kaynak: AA