ABD’nin askeri yığınağı İsrail’e pahalıya patladı! Ben Gurion’da 248 milyon dolarlık kayıp
İsrail ile İran arasında tırmanan gerilim, bu kez ekonomik faturayla gündemde. ABD ordusuna ait yakıt ikmal uçaklarının Tel Aviv’deki Ben Gurion Havalimanı’na yoğun şekilde konuşlandırılması nedeniyle havalimanı kapasitesi ciddi biçimde düştü. İsrail Havalimanları Otoritesi, yalnızca son iki ayda 248 milyon dolarlık zarar oluştuğunu açıkladı.
İsrail’in en büyük uluslararası hava ulaşım merkezi olan Ben Gurion Havalimanı, bölgedeki askeri hareketlilik nedeniyle büyük operasyonel kriz yaşıyor. İsrail Havalimanları Otoritesi, ABD ordusuna ait tanker uçaklarının havalimanındaki yoğun varlığı sebebiyle tesisin kapasitesinin yalnızca üçte bir oranında kullanılabildiğini duyurdu.
Yetkililer, yaşanan uçuş aksaklıkları ve kapasite düşüşü nedeniyle son iki aylık süreçte yaklaşık 700 milyon şekel, yani 248 milyon dolar zarar edildiğini açıkladı.
“KAPASİTENİN SINIRINA GELDİK”
İsrail Havalimanları Otoritesi Genel Direktörü Şaron Kedmi, İsrail devlet radyosu Reshet Bet’e yaptığı açıklamada, ABD’nin İran’a yönelik operasyonları kapsamında çok sayıda yakıt ikmal uçağının Ben Gurion’a konuşlandırıldığını söyledi.
Kedmi, mevcut şartlarda havalimanının normal faaliyetlerinin büyük ölçüde sekteye uğradığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Şu anda havalimanının operasyonel kapasitesinin yalnızca üçte birini kullanabiliyoruz. Kabiliyetlerimizin sınırına ulaşmış durumdayız.”
Yetkili isim, önümüzdeki günlerde bazı uçuşların iptal edileceğini de açıkladı.
YAZ SEZONU İÇİN KRİTİK UYARI
Havalimanı yönetimi, özellikle yabancı hava yolu şirketlerinin kısa vadede Tel Aviv seferlerine dönmesinin zor göründüğünü belirtti. Mevcut durumun devam etmesi halinde yaz sezonunda milyonlarca yolcunun etkilenebileceği ifade edildi.
Kedmi, yaklaşık 3 milyon yolcunun uçuş iptalleri ve gecikmelerden zarar görebileceğini vurgulayarak, mali kaybın daha da büyüyebileceği uyarısında bulundu.
“ZARAR MİLYAR DOLARLARA ÇIKABİLİR”
Ben Gurion Havalimanı’nda halen onlarca ABD tanker uçağının konuşlu olduğu belirtilirken, İsrailli yetkililer ekonomik tablonun giderek ağırlaştığını söylüyor.
Kedmi, “Son iki ayda 248 milyon dolar zarar ettik. Eğer mevcut tablo devam ederse kayıplar milyarlarca dolara ulaşabilir” dedi.
YOLCU HEDEFİ REVİZE EDİLDİ
İsrail Havalimanları Otoritesi, yıl başında 18 milyon yolcu hedefi belirlediklerini ancak mevcut kriz nedeniyle bu rakamın 15 milyonu aşmasının zor göründüğünü açıkladı.
ABD ordusunun havalimanındaki faaliyetlerinin ne zaman sona ereceğine dair net bir bilgi bulunmadığını belirten yetkililer, süreçte ciddi bir belirsizlik yaşandığını ifade etti.