Rusya Dışişleri Bakanı Lavrov'dan İran açıklaması: "Uranyum zenginleştirme hakkı var"

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, İran’ın barışçıl amaçlarla uranyum zenginleştirme hakkına sahip olduğunu belirterek, Moskova’nın ABD ile İran arasındaki müzakere sürecinde tarafların uzlaşacağı kararları destekleyeceğini açıkladı.

Rusya Dışişleri Bakanı Lavrov'dan İran açıklaması: "Uranyum zenginleştirme hakkı var"

Rusya Dışişleri Bakanı Lavrov, ABD’nin İran’a yönelik baskılarının sürdüğü dönemde yaptığı açıklamada, İran’ın Nükleer Silahların Yayılmasını Önleme Anlaşması kapsamındaki haklarına dikkat çekti.

Lavrov, “İran, Nükleer Silahların Yayılmasını Önleme Anlaşması'nın diğer tüm üyeleri gibi, barışçıl amaçlarla uranyum zenginleştirme konusunda tam hakka sahiptir” ifadelerini kullandı.

“MÜZAKERELERE MÜDAHALE ETMEYECEĞİZ”

Rusya’nın ABD ile İran arasında devam eden müzakere sürecine doğrudan müdahale etmeyeceğini belirten Lavrov, tarafların üzerinde uzlaştığı kararları destekleyeceklerini söyledi.

Lavrov, “Müzakere taraflarının üzerinde anlaşmaya vardığı ve kabul edilen her türlü kararı destekleyeceğiz” dedi.

İRAN İLE ABD ARASINDAKİ GERİLİM SÜRÜYOR

ABD ile İran arasında nükleer program ve yaptırımlar başta olmak üzere birçok konuda diplomatik temaslar sürerken, Washington yönetimi Tahran üzerindeki baskısını devam ettiriyor.

Rusya ise süreç boyunca İran’ın uluslararası anlaşmalardan doğan haklarının korunması gerektiğini savunuyor.

Kaynak: İHA

Donald Trump'tan 'İran'a yönelik saldırı'ya ilişkin açıklama Bakan Fidan Türkiye-Almanya ilişkilerini değerlendirdi "Pakistan arabuluculuğunda ABD'ye 14 maddelik yeni bir teklif metni iletildi" Brent petrolün varili 111,42 dolardan işlem görüyor