SGK’dan annelere dev destek! İlk 4 ayda 5,2 milyar liralık ödeme yapıldı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 2026’nın ilk dört ayında annelere yönelik milyarlarca liralık destek sağlandığını açıkladı. SGK tarafından yapılan ödemelerde analık desteği 5,2 milyar lirayı aşarken, emzirme ödeneği de yüz milyonlarca liraya ulaştı.
Sosyal Güvenlik Kurumu, annelere yönelik sosyal destek ödemelerini sürdürmeye devam ediyor.
Vedat Işıkhan, sosyal güvenlik sistemi kapsamında yapılan analık ve emzirme yardımlarına ilişkin dikkat çeken verileri paylaştı.
Bakan Işıkhan’ın açıklamasına göre, 2026 yılının ilk dört ayında annelere toplam 5,2 milyar lira analık ödeneği verildi. Aynı dönemde emzirme ödeneği kapsamında yapılan destek tutarı ise 191,5 milyon liraya ulaştı.
MİLYARLARCA LİRALIK SOSYAL DESTEK
SGK tarafından sağlanan analık ödeneği, doğum öncesi ve sonrası süreçte çalışan annelere geçici iş göremezlik kapsamında yapılan ödemeleri kapsıyor.
Emzirme ödeneği ise sigortalı annelere veya sigortalı olmayan eş üzerinden hak sahibi olan kadınlara doğum sonrası tek seferlik destek olarak veriliyor.
“AİLELERİ DESTEKLEMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
Bakan Işıkhan, sosyal medya hesabından yaptığı değerlendirmede, aile yapısının güçlendirilmesine yönelik sosyal politikaların sürdürüleceğini belirtti.
Işıkhan açıklamasında, ailelerin sosyal güvenlik sistemi kapsamında desteklenmeye devam edeceğini vurguladı.