Bakan Memişoğlu'ndan 'hantavirüs' açıklaması: Türkiye'de salgın riski yok

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, hantavirüse ilişkin yaptığı açıklamada, Türkiye’de şu an için herhangi bir salgın riski bulunmadığını belirterek vatandaşların resmi açıklamaları takip etmesi gerektiğini söyledi.

Bakan Memişoğlu'ndan 'hantavirüs' açıklaması: Türkiye'de salgın riski yok

TVNET canlı yayınında gündeme dair değerlendirmelerde bulunan Memişoğlu, Türkiye’nin sağlık sistemi ve insan gücüyle olası salgınlara karşı hazırlıklı olduğunu ifade etti.

DSÖ ALARMI SONRASI SÜREÇ YAKINDAN İZLENDİ

Memişoğlu, Dünya Sağlık Örgütü’nün 2 Mayıs’ta bir gemide görülen ağır solunum hastalığı nedeniyle uyarıda bulunduğunu hatırlatarak, Türkiye’nin süreci ilk andan itibaren takip ettiğini kaydetti.

Uluslararası seyahat gemisinde bulunan 147 yolcudan 8’inde pulmoner hastalık görüldüğünü, bu kişilerden 6’sının hantavirüs pozitif çıktığının bildirildiğini aktaran Memişoğlu, temaslı yolcular için ülkelerine dönüş ve karantina organizasyonlarının yapıldığını söyledi.

TÜRK VATANDAŞLARI KARANTİNAYA ALINDI

Gemiden daha önce ayrılan 2 Türk vatandaşının tedbir amaçlı karantinaya alındığını belirten Memişoğlu, gemide bulunan 3 Türk vatandaşının ise Türkiye’ye özel uçakla izole şekilde getirildiğini açıkladı.

Bakan Memişoğlu, “5 kişinin yaklaşık 42 günlük karantina ve izolasyon süreçleri devam ediyor. Testleri negatif çıktı. Halk sağlığı ekiplerimiz her gün takiplerini sürdürüyor” dedi.

 

“TOPLUM MÜSTERİH OLSUN”

Hantavirüs konusunda bilim dünyasından Türkiye açısından artan bir risk uyarısı bulunmadığını vurgulayan Memişoğlu, şu ifadeleri kullandı:

“Toplum müsterih olsun. Şu anda böyle bir salgın riski yok. Bilim kurulumuzun tavsiyeleri doğrultusunda hareket ediyoruz.”

Memişoğlu, hantavirüsün kemirgenlerin sıvıları ve dışkılarıyla bulaşabilen bir hastalık olduğunu belirterek, Sağlık Bakanlığı’nın tüm bulaşıcı hastalıkları yakından takip ettiğini söyledi.

YERLİ AŞI VE İLAÇ ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR

Sağlıkta üretim vizyonuna ilişkin de konuşan Memişoğlu, Türkiye’nin yerli aşı, ilaç ve tıbbi cihaz üretiminde önemli adımlar attığını ifade etti.

Hepatit aşısının sahaya verildiğini belirten Memişoğlu, “Türkiye kendi aşısını da ilacını da cihazını da üretecek” dedi. TÜSEP bünyesinde 9 farklı aşı için çağrıya çıkıldığını açıkladı.

Türkiye’nin SMA ilacı üretiminde de önemli aşama kaydettiğini dile getiren Memişoğlu, klinik çalışmaların sürdüğünü ve preklinik sürecin sonuna gelindiğini söyledi.

“7 MİLYON KİŞİYE KANSER TARAMASI YAPILDI”

Koruyan Sağlık Vizyonu kapsamında aile hekimlikleri ve Sağlıklı Hayat Merkezlerinde ücretsiz kanser taramalarının sürdüğünü belirten Memişoğlu, son bir yılda yaklaşık 7 milyon kişiye tarama yapıldığını bildirdi.

SEZARYEN ORANLARINDA DÜŞÜŞ HEDEFİ

Türkiye’de sezaryen doğum oranının yüzde 59,7 olduğunu açıklayan Memişoğlu, ilk doğumlarda bu oranın yüzde 30,4 seviyesinde bulunduğunu söyledi.

Geçen yıl ilk kez sezaryen oranlarında düşüş eğilimi görüldüğünü kaydeden Memişoğlu, bu düşüşü sürdürmeyi hedeflediklerini ifade etti.

Bakanlık olarak tüm il ve ilçe sağlık müdürlüklerine talimat verildiğini belirten Memişoğlu, gebeliğinin son 3 ayında bulunan ve ilk bebeğini bekleyen her anne adayına bir ebe görevlendirileceğini açıkladı.

Kaynak: Ajanslar

DSÖ'den dünyayı tedirgin eden hantavirüs uyarısı! 8 kiloluk dev tümör başarıyla alındı Oytun Erbaş'tan hantavirüs yorumu Ölümcül Hantavirüs kruvaziyerde alarm verdi