Muğla’da engelli bireyler temsili askerlik heyecanı yaşadı
Muğla İl Jandarma Komutanlığı tarafından 10-16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında düzenlenen temsili askerlik töreninde 29 engelli birey üniforma giyerek yemin etti. Duygu dolu anların yaşandığı törende aileler gurur ve heyecan yaşadı.
Muğla İl Jandarma Komutanlığı’nda gerçekleştirilen “Temsili Askerlik Yemin ve Terhis Töreni”ne, aralarında 3 genç kızın da bulunduğu 29 bedensel ve zihinsel engelli birey katıldı.
Temsili askerler günün ilk saatlerinde üniformalarını giyerken, esas duruş, selamlama ve yanaşık düzen eğitimlerini aldı. Gençler daha sonra Mehmetçikle birlikte yemek yedi.
YEMİN TÖRENİNDE DUYGUSAL ANLAR YAŞANDI
Programın en anlamlı bölümü ise yemin töreni oldu. Türk bayrağı ve silah üzerine el basarak yemin eden özel bireyleri aileleri gözyaşlarıyla izledi.
Yemin töreninin ardından protokol üyeleri tarafından temsili askerlere terhis belgeleri verildi. Etkinlik, resmi geçit töreni ile motosikletli jandarma timlerinin gösterisiyle sona erdi.
“SİZLER BUGÜN TÜM ENGELLERİ AŞTINIZ”
Törende konuşan Muğla İl Jandarma Komutanı Adem Şen, vatan hizmetinin her Türk vatandaşının hakkı ve görevi olduğunu söyledi.
Şen, “Sizlerin sevginizde, düşüncenizde ve başarınızda engel yoktur. Engeller vatan sevgisi ve vatana sadakatle aşılır. Sizler bugün tüm bu engelleri aştınız” ifadelerini kullandı.
“MEHMETÇİK RUHUNU YAŞADIK”
Muğla Vali Yardımcısı Murat Sarı ise askerliğin Türk milleti için yalnızca bir görev değil, aynı zamanda “Mehmetçik ruhu” olduğunu belirtti.
Sarı, engelli bireylerin azimleriyle toplumun güçlü ve vazgeçilmez bir parçası olduğunu vurgulayarak devletin bu alandaki çalışmalarını sürdüreceğini kaydetti.
Kaynak: İHA